II SISSEJUHATUS KONTRAPUNKTI II SISSEJUHATUS KONTRAPUNKTI II.1 Meloodia (hääl) ja selle kujundamine. Alustamine ja lõpetamine: meloodiline kadents. Meloodia ulatus (tessituur). Meloodia kulminatsioon. Sujuv (astmeline) ja hüppeline liikumine. Hüpete ettevalmistamine ja tasakaalustamine. II.2 Range stiili kahehäälne elementaarkontrapunkt ehk järgukontrapunkti 1. järk. Konsoneerivad harmoonilised intervallid: täielikud ja mittetäielikud konsonantsid. Alustamine ja lõpetamine: polüfooniline kadents. Puhaste intervallide ning tertside ja sekstide käsitlus. Häälte ühendamise üldisemad põhimõtted. Lisatud hääle kujundamine. II.3 Vaba stiili kahehäälne elementaarkontrapunkt: meloodia ja bass. Ülahääl kui cantus firmus ja selle kujundamine vabas stiilis. Alustamine ja lõpetamine. Tertside ja sekstide laiendatud käsitlus. Puhaste intervallide käsitlus. Dissoneerivate intervallide käsitlus. II.4 Diminueeritud kontrapunkt. Range stiil: kahehäälse järgukontrapunkti 2.–5. järk. II.5 Vaba stiili kahehäälne diminueeritud kontrapunkt. Lihtne rütmiline diminutsioon (2:1). Keerukam rütmiline diminutsioon (3:1 ja 4:1).