Muusikateooria õpik
  • Esileht
  • Õpikust
  • I MUUSIKA ELEMENTAARTEOORIA
    • I.1 Muusika kui korrastatud helijärgnevus
      • Ülesanded I.1
    • I.2 Heli vältuse tähistamine
      • Ülesanded I.2
    • I.3 Meetrum ja rütm
      • Ülesanded I.3
    • I.4 Helikõrguse tähistamine
      • Ülesanded I.4
    • I.5 Laad.
      • Ülesanded I.5
    • I.6 Intervall
      • Ülesanded I.6
    • I.7 Kooskõla. Akord
      • Ülesanded I.7
    • I.8 Figuratsioon
  • II SISSEJUHATUS KONTRAPUNKTI
    • II.1 Meloodia (hääl)
    • II.2 Range stiili elementaarkontrapunkt
    • II.3 Vaba stiili elementaarkontrapunkt
    • II.4 Kontrapunkti 2.-5. järk
    • II.5 Vaba stiili diminueeritud kontrapunkt
  • III NELJAHÄÄLNE SEADE JA TONAALSUS
    • III.1 Neljahäälsus
    • III.2 Kolmkõla ja tonaalsus
    • III.3 Harmooniline funktsionaalsus
    • III.4 Vorm ja kadentsid
    • III.5 Kadentsiharmoonia figuratsioon
  • IV. DIATOONILINE HARMOONIA.
    • IV.1 Harmooniline prolongatsioon
    • IV.2 Prolongatsiooniharmoonia põhitüübid
    • IV.3 Põhisekstakordid
    • IV.4 Dominantseptakord ja pöörded
    • IV.5 II7 ja pöörded
      • Ülesanded IV.5
    • IV.6 Põhikvartsekstakordid
    • IV.7 VI ja III kolmkõla
    • IV.8 Kõrvalsekstakordid
    • IV.9 Juhtseptakord ja pöörded
    • IV.10 Diatooniline sekvents
    • IV.11 Figuratsioon neljahäälses seades
  • V. KROMAATILINE HARMOONIA.
    • V.1 Suurendatud sekstiga akordid
    • V.2 Laadiline segunemine
    • V.3 Lähimodulatsioon
    • V.4 Kaldumine
    • V.5 Kaugmodulatsioon
  • VI. MUUSIKA VORMILISED STRUKTUURID
    • VI.1 Põhimõisted
    • VI.2 Klassikaline peateema
    • VI.3 Lihtvormid
    • VI.4 Kolmeosaline liitvorm
    • VI.5 Sonaadivorm
    • VI.6 Rondo. Rondo-sonaat
    • VI.7 Sonaadivorm instrumentaalkontserdis
    • VI.8 Teema ja variatsioonid
    • VI.9 Sonaaditsükkel

Muusikateooria õpik

II SISSEJUHATUS KONTRAPUNKTI

II SISSEJUHATUS KONTRAPUNKTI

II.1 Meloodia (hääl) ja selle kujundamine. Alustamine ja lõpetamine: meloodiline kadents. Meloodia ulatus (tessituur). Meloodia kulminatsioon. Sujuv (astmeline) ja hüppeline liikumine. Hüpete ettevalmistamine ja tasakaalustamine. 

II.2 Range stiili kahehäälne elementaarkontrapunkt ehk järgukontrapunkti 1. järk. Konsoneerivad harmoonilised intervallid: täielikud ja mittetäielikud konsonantsid. Alustamine ja lõpetamine: polüfooniline kadents. Puhaste intervallide ning tertside ja sekstide käsitlus. Häälte ühendamise üldisemad põhimõtted. Lisatud hääle kujundamine. 

II.3 Vaba stiili kahehäälne elementaarkontrapunkt: meloodia ja bass. Ülahääl kui cantus firmus ja selle kujundamine vabas stiilis. Alustamine ja lõpetamine. Tertside ja sekstide laiendatud käsitlus. Puhaste intervallide käsitlus. Dissoneerivate intervallide käsitlus.

II.4 Diminueeritud kontrapunkt. Range stiil: kahehäälse järgukontrapunkti 2.–5. järk.

II.5 Vaba stiili kahehäälne diminueeritud kontrapunkt. Lihtne rütmiline diminutsioon (2:1). Keerukam rütmiline diminutsioon (3:1 ja 4:1). 

Recent Posts

  • Muusikateooria.ee avatud
  • Muusikateooria õpik

Categories

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org
© 2023 | Proudly Powered by WordPress | Theme: Nisarg