IV.1 Harmooniline prolongatsioon ja muusikalise lause mudel: kadentsiharmoonia ja kadentsieelne harmoonia. Prolongatsiooni- ja sekventsharmoonia ning nende seos vormifunktsioonidega. Harmooniline prolongatsioon ja meetriline struktuur ning seos vormifunktsioonidega. Klassikalise peateema vormid: suur lause ja periood.
IV.2 Prolongatsiooniharmoonia. Orelipunkt. Abiakord. Asendusakord. Läbiminev akord. Kadentsieelne harmoonia ja funktsionaalsus – akordide kvint-, terts- ja sekundisuhtelised järgnevused.
IV.3 Põhikolmkõlade kontrapunktiline laiendamine (I): põhisekstakordid: I6, IV6, V6.
IV.4 Dominandi kontrapunktiline laiendamine: dominantseptakord ja selle pöörded ning dominantnoonakord: V7, V65, V43, V2 ja V9.
IV.5 Subdominandi kontrapunktiline laiendamine: teise astme septakord ja selle pöörded: II7, II65, II43, II2.
IV.6 Põhikvartsekstakordid. I64, IV64, V64.
IV.7 Toonika kontrapunktiline laiendamine: VI ja III kolmkõla.
IV.8 Põhikolmkõlade kontrapunktiline laiendamine (II): kõrvalsekstakordid: (II6,) III6, VI6, VII6
IV.9 Dominandi ja predominandi täiendav kontrapunktiline laiendamine: juhtseptakord ja selle pöörded: VII7, VII65, VII43, VII2.
IV.10 Sekventsiharmoonia: diatooniline sekvents.
IV.11 Häälte täiendav figuratsioon neljahäälses segakooriseades.